Підсистема "Облік послуг".

Підсистема дозволяє вести облік послуг, які організація справила інших організацій і який отримала сама від сторонніх організацій.

Програма дозволяє виписувати акти виконаних робіт, рахунки, податкові накладні. Усі зберігаються у базі даних. Оператор має можливість у режимі пошуку знаходити потрібні їй документи для перегляду чи коригування. Можна замовити пошук не підтверджених документів або документів до якою виконані проводки. Документи підтверджуються після фактичного виконання послуг і після підтвердження до документа виконуються проводки, які одразуж відбиваються у головній книзі.

Програма дозволяє їм отримати такі звіти:

  • рух послуг будь-яку період;
  • список всіх документів;
  • список тільки підтверджених документів;
  • список документів яких не виконані проводки;
  • список документів з кожного контрагентові;
  • реєстр проводок за видами операцій.

Спочатку експлуатації програми необхідно провести нормативно-довідкову інформацію:

  • список груп послуг;
  • список одиниць виміру;
  • список послуг;
  • список операцій підрозділів;
  • список операцій витрат;
  • список підрозділів;
  • список форм оплати;
  • список коригувань у сумі документа.

Список контрагентів і план рахунків загальний всім підсистем. Якщо ви вже експлуатуєте інші підсистеми, то там вже сьогодні існують введена інформація.

Після цього можна вводити документи отримання чи надання послуг. Документи підтверджені частково чи повністю. Після підтвердження документа щодо нього може бути виконані проводки.

"Облік послуг"

Головне меню має такий вигляд:

----------------------------------------
|Фундаментальна обізнаність із документами. |
|Введення нормативно-довідкової інформації.|
|Роздрукувати звіти. |
|Фундаментальна обізнаність із файлами роздруківок. |
|Перемінити базу. |
|Кінець роботи. |
----------------------------------------

Режим "Фундаментальна обізнаність із документами." дозволяє оператору вводити нових документів до бази даних, переглядати список раніше введених документів і майже здійснять пошук потрібних документів різноманітні ознаками, і навіть встановлювати і знімати блокування змін - у певних місяцях.

Режим "Введення нормативно-довідкової інформації." дозволяє запровадити необхідну інформацію спершу експлуатації пріорами.

Режим "Роздрукувати звіти." дозволяє їм отримати звіти:

  • рух послуг будь-яку період;
  • список всіх документів;
  • список тільки підтверджених документів;
  • список документів яких не виконані проводки;
  • список документів з кожного контрагентові;
  • реєстр проводок за видами операцій.

Режим "Фундаментальна обізнаність із файлами роздруківок", дозволяє працювати з раніше сформованими звітами. Усі звіти програма вивантажує в файли чиї імена повідомляються оператору після завершення виконання замовленого звіту. Якщо оператор наказав зберегти звіт, те з допомогою цього режиму може бути переглянути, роздрукувати чи видалити.

Режим "Замінити базу", дозволяє оператору переключитися на іншу базі даних.

Фундаментальна обізнаність із документами.

Після входу у цей режим на екрані з'явиться меню:

-------------------------------------------
|Введення нового документа для подання послуг. |
|Введення нового документа отримання послуг.|
|Пошук введеного документа. |
|Перегляд всіх введених документів. |
|Перегляд документів починаючи з дд.мм.гг |
|Встановити/зняти блокування дат. |
|Видалення всіх документів протягом року. |
|Імпорт документів. |
|Вихід. |
-------------------------------------------

Режим "Введення нового документа для подання послуг." дозволяє запровадити нову документ для подання послуг.

Режим "Введення нового документа отримання послуг." дозволяє запровадити нову документ отримання послуг.

Режим "Пошук введеного документа" дозволяє знайти документ по його номера. Якщо він з такою номером один оператор відразу потрапить у цей документ ще. Якщо цього кілька, то, на екрані з'явиться список документів і майже оператор може встановити підсвічування рядки на потрібний документ й тицьнути на Enter для перегляду Основних напрямів.

Режим "Перегляд всіх введених документів." дозволяє переглянути список всіх документів, тільки підтверджених, лише документів без проводок і здійснювати пошук у списку потрібних йому документів.

Режим "Перегляд документів починаючи з дд.мм.гг" працює як і режим "Перегляд всіх введених документів." лише показує документи запроваджені поточної датою, коли, звісно такі є.

Режим "Встановити/зняти блокування дат." дозволяє заблокувати місяці які звіти вже здано у тому, щоб оператор випадково відкоригував або ввів нових документів.

Режим "Видалення всіх документів протягом року." дозволяє видаляти документи за роки і тим самим зменшувати розмір бази даних.

Режим "Імпорт документів" дозволяє завантажувати до бази документи створені за іншими програмах.

Введення нового документа для подання послуг.

При введення нового документа оператор спочатку вводить шапку документа, записує її й перетворюється на режим роботи з документом.

Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

----------------------------------------------------------------------
|Код контрагента............. |
|Дата........................ |
|Підрозділ............... |
|Номер документа............. |
|Код операції................ |
|Умова продажу............. |
|Форма оплати................ |
|Номер податковій накладній... |
|Дата оплати................. |
|ПДВ......................... |
|Підстава................... |
|Номер документа постачальника.. |
|Дата видачі податкової. накладної.. |
----------------------------------------------------------------------
F1 допомогу F2 запис F3 реквізити F4 номер докум. F10 вихід

F1 : - отримання підказки

F2 : - записати введену інформації і перейти в режим роботи з документом

F3 : - перегляд списків контрагентів, підрозділів, форм оплат, операцій

F4 : - отримання нового номери документа, якщо спочатку запропонований машиною номер перехоплений іншим оператором;

F10 : - вихід.

Перші п'ять реквізитів і другий обов'язкові для заповнення. Для пошуку потрібних кодів реквізитів оператор може скористатися клавішою F3, ввійти у список потрібного реквізиту, знайти там потрібну запис телефону й установивши підсвічування рядки її у, натиснути Enter. Потрібний реквізит автоматично ведеться в відповідну рядок меню.

Фундаментальна обізнаність із документом.

Після входу у цей режим у верхній частині екрана з'явитися інформація введена в шапку документа. Якщо документ не введено жодного запису, то, на екрані з'явитися повідомлення "Не знайдено жодного запису !". У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис F3 видалити F4 прови. F5 печатку F6 картка F7 підт. F8 меню F9 меню F10 вихід

F1 : - допомогу;

Shift+F1 : - роботу з шапкою документа;

F2 : - введення нової послуг у документ;

Shift+FK2 : - коригування записи де встановлено підсвічування рядки;

  • : - введення нової послуг у документ;

  • : - введення нового матеріалу;

F3 : - видалення записи де встановлено підсвічування рядки;

Shift+FK3 : - видалення всього документа;

F4 : - перехід у режим виконання проводок до документа;

F5 : - роздруківка документа;

Shift+FK5 : - перегляд і коригування друкованих форм документа;

F6 : - перехід у режим перегляду картки для записи де встановлено підсвічування рядки;

F7 : - підтвердити запис у документі, де встановлено підсвічування рядки;

Shift+FK7 : - підтвердити весь документ;

F8 : - отримання меню для вибору потрібного режиму;

Shift+FK8 : - зняття блокування з документа, що була встановлено іншим оператором;

F9 : - отримання меню для вибору потрібного режиму;

/ : - умикання/вимикання виведення екран довгого найменування;

F10 : - вихід.

Введення нових записів до документа

Для введення нової запис у документ потрібно натиснути клавішу F2. На екрані з'явитися запит:

--------------------------------------
|Введіть код чи найменування послуги.|
|                                    |
--------------------------------------

Існує три варіанта можливих дій оператора.

  1. Не вводячи відразу натиснути Enter і стати в режим роботи з списком послуг для вибору там потрібної послуги.
  2. Якщо оператор пам'ятає код потрібної послуги, то вводить його і натискає Enter. Після цього програма переходить в режим введення кількісних і цінових параметрів послуги.
  3. Ввести кілька літер з найменування послуги (ніж менше краще) й тицьнути на Enter. Програма піде на режим

роботи з списком послуг і одразуж проведе у ньому пошук по запровадженого зразком. Усі записи, в найменуванні яких може бути введена вами комбінація символів, (на початку, середині або кінець рядки не повідомивши їм про регістр символів) виведуть на екран чи з'явитися повідомлення, що жодного запису не знайдено. Якщо програма щось знайшла, то виходячи з режиму роботи з списком послуг, можна, натиснувши клавішу F4 поставити новий зразок пошуку чи скасувати пошук зовсім, якщо після натискання клавіші F4 одразуж натиснути Enter.

Режим виконання проводок для документа.(F4).

Проводки виконуються коли документ буде підтверджено з допомогою клавіші F7 чи Shift+F7. Після входу в цей режим програма покаже проводки, зроблені при цьому документа. Якщо проводок немає, то, на екрані з'явитися відповідне повідомлення. У частині екрана з'явиться рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис F3-видалити F4 ред. ін. F5 нас.пр. F6 таб. F7 перекл. F8 кон-ты F10 вихід

F1 : - отримати підказку;

F2 : - запровадити нову проводку;

  • : - запровадити нову проводку;

Shift+F2 : - коригувати обрану проводку;

Enter : - коригувати обрану проводку;

F3 : - видалити обрану проводку;

Sfift+F3 : - видалити всі проводки;

F4 : - виконати всі проводки до документа в автоматичному режимі

F5 : - роботу з файлом настройки проводок для автоматичного виконання;

Sfift+F5 : - роздрукувати проводки;

F6 : - отримати таблицю;

F7 : - переключення режимів перегляду проводок;

F8 : - перейти в режим роботи з списком контрагентів;

F10 : - вихід.

У правом верхньому розі екрана постануть рахунки обліку послуг із документи й суми куди підтверджені ці послуги. Після виходу від цього режиму, програма перевірить виконані чи проводки на цих рахунках для цієї суми. Якщо суми всіх проводок у яких задіяні ці рахунки, збігаються з сумами у правому верхньому розі екрана, то програма позначить документ як документ якого проводки виконані.

Режими введення і коригування проводок (F2/Shift+F2).

Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

---------------------------
|Дебет.......... |
|Кредит......... |
|Сума.......... |
|Дата проводки.. |
|Коментарій..... |
---------------------------
F2/+ записати F10 не записувати

Введіть всі необхідні реквізити і натисніть F2. Якщо рахунок, вказаний у дебеті чи кредиті з розгорнутим сальдо то, на екрані з'явитися запит:

-----------------------------------
|Введіть код контрагента для рахунки|
|                                 |
-----------------------------------

Зазвичай код контрагента цейже, що зазначений у верхній частині екрана. Введіть його й натисніть "Enter". Якщо ви і щось вводячи, натиснете "Enter", ви перейдете в режим перегляду, введення і коригування контрагентів для рахунки, що у попередньому запиті (цей режим описаний в документації на програму "Головна книга").

Режим видалення проводки (F3).

Для видалення проводки встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натиснімо F3. На екрані з'явитися меню:

---------------------------------
|Видалити проводку ? Ви абсолютно впевнені ?|
| Так Ні |
---------------------------------

Переведіть підсвічування на "Так" і натиснімо "Enter".

Режим видалення всіх проводок (Shift+F3).

Для видалення всіх проводок які стосуються даному документа натиснімо клавішу Shift і тримаючи її в натисненому становищі натиснімо клавішу F3. На екрані з'явитися меню:

-------------------------------------
|Видалити всі проводки ? Ви абсолютно впевнені ?|
| Так Ні |
-------------------------------------

Переведіть підсвічування на "Так" і натиснімо "Enter". На екрані з'явитися повідомлення у тому, що немає жодної проводки.

Режим автоматичного виконання проводок (F4).

Програма автоматично виконує проводки лише підтвердженого документи й тоді як файлі настройки уведено всі необхідні дані для виконання проводок.

Режим роботи з файлом настройки автоматичного

виконання проводок (F5).

Після натискання клавіші F5 запускається текстовій редактор до роботи з певним файлом. Оператор повинен знати як користуватися підключеним до системи редактором.

Режим отримання статистики (F6).

У цьому вся режимі ви можете дістати екран нижче показану таблицю:

--------------------------------------------------------------
Рахунок |Сума по нак.|Без пдв |Підтверджено|Проводки| Дата |
--------------------------------------------------------------
        |            |        |            |        |

Режим перемикання перегляду проводок (F7).

З допомогою клавіші F7 переключається режим перегляду проводок. За умовчанням програма показує "Дебети" (див. миготливу напис у верхній частині екрана). Це означає що програма показує лише дебетові проводки. Перше натискання на клавішу F7 включить режим "Кредити". Будуть зображена тільки кредитові проводки. Друге натискання на клавішу F7 призведе до з того що на екрані постануть і дебетові і кредитові проводки (у верхній частині екрана немає написи). Третє натискання на клавішу F7 поверне в режим перегляду "Дебети".

Режим роботи з списком контрагентів (F8).

Цей режим описаний в документації на програму "Головна книга".

Введення даних із послуги.

Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

---------------------------------------
|Кількість................. |
|Ціна із ПДВ................. |
|Ціна без ПДВ............... |
|Одиниця виміру.......... |
|Рахунок обліку................. |
|Сума без ПДВ.............. |
|Сума з ПДВ................ |
|Рахунок списання/надбання.. |
---------------------------------------
F1 допомогу F2/+ запис F3 реквізити F10 вихід

F1 : - допомогу;

F2 : - записати введену інформацію;

F3 : - перегляд плану рахунку також списку одиниць виміру;

F10 : - вихід.

Обов'язково з'являться заповнення і всі меню, крім "Рахунок списання/надбання". Якщо у списку послуг, послуга була введена з одиницею вимірювання, і рахунком, то ці реквізити будуть заповнені автоматично. Оператор за бажання може змінити їхній на будь-які інші.

Якщо оператору відома лише кількість з сумою, то після заповнення відповідних реквізитів ціна буде обчислена автоматично.

Реквізит "Рахунок списання/надбання" заповнення лише якщо хочете матимуть можливість отримувати звіти за рахунками списання/надбання в кожному матеріалу.

Створення документа на списання матеріалів в підсистемі "Матеріальний облік".

У підсистемі "Облік послуг" до документа можна вводити як послуги, а й матеріали. Цей режим дозволяємо сформувати автоматом документ на списання цих матеріалів підсистемі "Матеріальний облік". Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

-----------------------------
|Дата............. |
|Склад............ |
|Номер документа.. |
|Код операції..... |
-----------------------------
F1 допомогу F2/+ спис. F3 реквізити F4 номер докум. F10 вихід

F1 : - допомогу;

F2 : - розпочати створення документа на списання;

  • : - розпочати створення документа на списання;

F3 : - перегляд списків складів і операцій;

F4 : - отримання номери документа;

F10 : - вихід.

Режим "Пошук введеного документа".

Цей режим дозволяє швидко знайти документ якщо оператору відомий номер документа. Оператор повинен запровадити номер документи й натиснути Enter. Якщо базі даних лише один документ з такою номером, то оператор відразу потрапить у цей документ. Якщо документів кілька, то, на екрані з'явитися список цих документів і майже оператор встановивши підсвічування рядки на потрібний документ і натиснувши Enter може стати цей документ ще для роботи з нею. Якщо документів з такою номером немає то, на екрані з'явитися повідомлення "Не знайдено жодного запису !".

Режим "Перегляд всіх документів".

Режим дозволяє працювати з списком всіх введених документів і майже здійснювати автоматизований пошук потрібних документів з наступним входом у знайдену документ. Після входу у цей режим програма покаже початок списку документів за рік й у частині екрана рядок підказки:

F1 допомогу F2 ? F3 * F4 пошук F5 розшифровка F6 поточна дата F10 вихід

F1 : - отримання підказки;

F2 : - умикання/вимикання режиму перегляду тільки підтверджених документів;

Shift+F2 : - зняти мітку не підтвердженого документа;

F3 : - умикання/вимикання режиму перегляду документів без проводок;

Shift+F3 : - зняти мітку не виконаних проводок з документа;

F4 : - режим пошуку потрібних документів;

F5 : - розшифровка коду підрозділи, коду операції, коду контрагента;

F6 : - перегляд документів за поточний день;

Enter : - вхід до документа у якому встановлено підсвічування рядки;

F10 : - вихід.

Наприкінці кожного рядка виведуть символ "+" для прибуткових документів або символ "-" для видаткових документів. Якщо він не підтверджено, наприкінці рядки буде символ "?". Для документів яких не виконані проводки виведуть символ "*".

У правій частині екрана розташована розшифровка полів рядків.

Коли хочете зайти до документа де стоїть підсвічування рядки натисніть клавішу "Enter". Ви перейдете в режим роботи з документом.

Режим включення/виключення перегляду тільки

Підтверджених документів (F2).

Спочатку біля входу до режим перегляду документів програма показує всі документи. Коли хочете побачити тільки підтверджені документи, натиснімо F2. Програма покаже документи у кінці рядки яких коштує символ "?". Повторне натискання клавіші F2 повертає у звичайний режим перегляду.

У документі кожна запис підтверджується, тобто оператор вводить інформацію якого числа і який кількість послуг надано/отримано. Цю інформацію записується в відповідну картку послуги. Одна запис у документі то, можливо підтверджено кількома записами розмов у картці. Сумарна кількість послуг за кільком записам у картці має рівнятися кількості послуг у записи документа.

Документ вважається підтвердженим коли всі запис у документі підтверджені записами розмов у картках відповідний кількість послуг.

Зняття мітки не підтвердженого документа (Shift+F2).

Цей режим дозволяє зняти мітку непідтвердженого документа.

Програма сама встановлює цю мітку. У деяких випадках бухгалтеру треба зняти цю мітку вручну. Але якщо після цього ви ввійдете до документа й вийдете потім із нього - програма відновить мітку.

Режим включення/виключення перегляду документів до якою виконані проводки (F3).

Спочатку біля входу до режим перегляду документів програма показує всі документи. Коли хочете побачити лише документи яких не виконані проводки, натисніть F3. Програма покаже документи у кінці рядки яких коштує символ "*". Повторне натискання клавіші F3 повертає у звичайний режим перегляду.

Програма знімає мітку про не виконаних проводках до документа якщо виконані проводки за рахунками обліку послуг документа у сумі рівну твору кількості на ціну. Необхідну перевірку програма виконує після виходу з режиму виконання проводок і після виходу з документа.

Зняття мітки не виконаних проводок для документа (Shift+F3).

Цей режим дозволяє зняти мітку невиконаних проводок для документа.

Програма сама встановлює цю мітку. У деяких випадках бухгалтеру треба зняти цю мітку вручну. Але якщо після цього ви ввійдете до документа й вийдете потім із нього - програма відновить мітку.

Режим пошуку (F4).

Після натискання клавіші F4, на екрані з'явитися таке меню:

-------------------------------
|Номер документа....... |
|Дата початку........... |
|Дата кінця............ |
|Код контрагента....... |
|Код прихода/расхода... |
|Номер підрозділи... |
|Приход/расход (+/-)... |
|Доручення.......... |
-------------------------------
F2/+ розпочати пошук F3 реквізити F10 вихід

Потрібно запровадити хочаби один реквізит в меню. Пошук здійснюється за будь-який комбінації введених і введених реквізитів. Якщо реквізит не запроваджено, то, при пошуку програма ігноруватиме перевірку цього реквізиту.

Після натискання клавіші F3 з'явитися меню вибору перегляду списків підрозділів, контрагентів, операцій приходу чи витрати. Виберіть потрібний список і натисніть Enter. Ви ввійдете в режим перегляду відповідного списку. Там ви можете знайти потрібний вам реквізит. Встановіть підсвічування рядки на потрібну вам рядок і натиснімо Enter. Програма відповідний код запровадить у меню пошуку.

Режим розшифровки (F5).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натиснімо клавішу F5. На екрані ви не побачите розшифровку коду підрозділи, коду операції, коду контрагента.

Режим перегляду документів за поточну дату (F6).

При вході у режим перегляду документів, програма свідчить всі документи за весь рік. Якщо вже ви натиснете клавішу F6, програма покаже всі документи дата яких набагато більше чи дорівнює поточної дати. Поточна дата береться програмою з системних годин комп'ютера. У головному меню програми є можливість змінити установку поточної дати за бажання оператора.

Видалення всіх документів протягом року.

Цей режим дозволяє видалити всі документи в підсистемі "Облік послуг" за будь-який рік. Можна видалити документи за минулі роки, якщо вони вам не знадобляться. Після відходу документів зменшується і величину бази даних.

Імпорт документів.

Цей режим дозволяє імпортувати документи з ASCII файла до бази даних для підсистеми "Облік послуг".

На початку кожного рядка може бути код записи. Програма розуміє такі коди записи:

DOCU : - Шапка документа

ZPU : - Запис у документі

У першому файлі може бути будь-яка кількість документів. Першої рядком мусить бути рядок "DOCU", всі рядки до наступній рядки "DOCU" вважаються які належать цим документом. Реквізити в рядку відокремлюються друг від друга символом "|". Формат записи шапки має такий вигляд:

DOСU|+|1.1.2004|1|494|1+34|1234|ПП|0|
 |   |    |     |  |   |    |   |  |
 |   |    |     |  |   |    |   |  -> ПДВ 0-20% 1-0% на території України 2-0% експорт 3-0% звільнення
 |   |    |     |  |   |    |   -> Код операції
 |   |    |     |  |   |    ->Номер податковій накладній
 |   |    |     |  |   -> Номер документа
 |   |    |     |  -> Код контрагента
 |   |    |     -> Код підрозділи
 |   |    -> Дата документа
 |   -> "+" прибутковий документ "-" видатковий документ
 -> Код рядки

Формат запис у документі має такий вигляд:

ZPU|134|234.3|34.0|Шт|232|за 10.2005 р.|
 |   |    |     |  |   |       |
 |   |    |     |  |   |       -> доповнення до найменуванням послуги (необов'язковий реквізит)
 |   |    |     |  |   -> Рахунок обліку
 |   |    |     |  -> Одиниця виміру
 |   |    |     -> Ціна
 |   |    -> Кількість
 |   -> Код послуги
 -> Код рядки

Меню "Введення нормативно-довідкової інформації".

Це меню має такий вигляд:

-----------------------------------------------------
|Введення і коригування списку груп послуг. |
|Введення і коригування списку одиниць виміру. |
|Введення і коригування списку послуг. |
|Введення і коригування списку підрозділів. |
|Введення і коригування списку витрат. |
|Введення і коригування списку підрозділів. |
|Введення і коригування списку форм оплати. |
|Робота з переліком контрагентів. |
|Фундаментальна обізнаність із планом рахунків. |
|Працювати з файлом настройки. |
|Робота з переліком коригувань у сумі документа.|
|Вихід. |
-----------------------------------------------------

Перед початком експлуатації програми обліку послуг, необхідно провести всі необхідні до роботи переліки. Крім того процесі експлуатації програми можуть доповнюватися.

Введення і коригування переліку груп послуг. Після входу у цей режим програма покаже записи переліку якщо вони або видасть повідомлення про їхнє відсутності. У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис Sh+F2-корект F3 видалити F4 пошук F5 роздр. F10 вихід

F1 : - отримання підказки;

F2 : - введення нової записи;

  • : - введення нової записи;

Shift+F2 : - коригування обраної записи;

F3 : - видалення обраної записи;

F4 : - пошук записів мають введену оператором ланцюжок символів в найменуванні;

F5 : - роздрукувати перелік.

F10 : - вихід.

Коригування обраної записи (Shift+F2).

Установивши підсвічування рядки на потрібну запис, натиснімо клавішу Shift і тримаючи її в натисненому стані натиснімо клавішу F2.

Введення нової записи (F2/+).

Після натискання клавіші F2 на екрані з'явитися меню:

----------------------------------
|Код групи матеріалу.... |
|Найменування групи..... |
----------------------------------
F2/+ записати. F10 вихід

Введіть код і найменування. Натисканням клавіші F1 чи "+" запишіть дані.

Видалення записи (F3).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натисніть клавішу F3. Програма перед видаленням перевірить чи немає з цим кодом групи введеної інформації. Якщо такий інформації не введено, запис буде видалена.

Пошук потрібних записів (F4).

Оператор може шукати потрібні їй записи скануючи по списку угору й униз, і може поставити чепочку символів з найменування і яскрава програма знайде всі записи мають задану ланцюжок символів. Треба лише натиснути клавішу F4. На екрані з'явитися запит:

----------------------------
|Введіть зразок на допомогу пошуку|
|                          |
----------------------------
F10 вихід

Введіть кілька символів (що менше краще) з найменування і натиснімо Enter. На екрані залишаться лише рядки мають поставлене зразок в найменуванні (де б перебував, на початку, середині або кінець рядки) чи програма повідомить про тому, що таких рядків немає. Для скасування режиму пошуку знову натиснімо F4 і щось вводячи Enter. Намагайтеся вводити на допомогу пошуку коріння слів оскільки початок і закінчення не може змінюватися, а ви знаєте точно як він введено. Будете ви вводити зразок на допомогу пошуку великими чи малими літерами має значення, програма покаже всі рядки мають введену чепочку символів незалежно від цього якими літерами (великими чи малими) вони запроваджені.

Роздрукувати список (F5).

Після натискання клавіші F5 програма зробить роздруківку списку та повідомить ім'я файла куди вивантажений цей перелік. Ви зможете за бажання його роздрукувати. Можливий список груп:

----------------------------------
|Код|Найменування
----------------------------------
1    Транспортні послуги.
2    Будівельні послуги.
3    Послуги зв'язку.

Введення і коригування переліку послуг.

Після входу у цей режим програма покаже записи переліку якщо вони або видасть повідомлення про їхнє відсутності. У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 кор.F2 запис F3 вид.F4 найти.F5 роздр.F6 код F9 груп. F10 вих.

F1 : - отримання підказки;

F2 : - запровадити нову запис;

Shift+F2 : - коригувати обрану запис;

F3 : - видалити обрану запис;

Shift+F3 : - видалити які використовуються записи;

F4 : - поставити зразок на допомогу пошуку потрібної послуги;

F5 : - роздрукувати перелік послуг;

F6 : - стати на потрібний код послуги;

Shift+F6 : - заміна одного коду послуги в інший з видаленням першого;

F9 : - перегляд певної групи послуг;

Shift+F9 : - перелічити ціни реалізації на поставлене відсоток;

F10 : - вихід.

Додаткові клавіші управління:

Enter : - підтвердити вибір записи

Insert : - відзначити послугу де стоїть підсвічування рядки, повторне натискання знімає оцінку;

"*" : - перегляд лише відзначених послуг, повторне натискання виключає цей режим перегляду;

Введення і коригування послуг (F2,Shift+F2).

Установивши підсвічування рядки на потрібну запис і натиснувши Shift+F2 ви можете відкоригувати запис. Для введення нової записи натиснімо F2. На екрані з'явитися меню.

-------------------------------
|Код послуги......... |
|Група............. |
|Найменування....... |
|Ціна............... |
|Одиниця виміру.. |
|Рахунок обліку......... |
|Ціна введена....... |
-------------------------------
F2/+ записати F4 знайти код F10 вихід

Клавіші F2 і + дозволяють записати введену інформацію. Клавіша F10 дозволяє без записи. Клавіша F4 дозволяє дістати вільний код послуги. При одночасної роботі кількох операторів, може статися ситуація, коли спочатку запропонований код програмою, вже зайнятий. Тбто поки ви заповнювали меню, інший оператор на такіж код запровадив послугу. Після натискання клавіші F2 програма скаже про це про цьому. Натисніть F4 і після отримання нового коду, можете натиснути F2.

Перші три реквізиту є обов'язковими для заповнення. Інші заповнюються за необхідності відразу чи режимі коригування.

При введення групи на екрані з'явиться список введених раніше груп послуг і оператор повинен встановити підсвічування рядки на потрібну групу й тицьнути на клавішу "Enter". Реквізит "Група" заповнить обраної рядком.

Реквізит "Найменування" оператор заповнює необхідним йому найменуванням послуги.

Якщо буде введено реквізит "Ціна", то, при виписці документів на витрата ця ціна пропонуватимуть для витрати.

Видалити запис (F3).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натисніть клавішу F3. Програма перед видаленням перевірить чи немає з цим кодом послуги введеної інформації. Якщо такий інформації не введено, запис буде видалена.

Видалити які використовуються послуги (Shift+F3).

Щоб видалити послуги, які й разу я не використовувалися для введення інформації, потрібно натиснути клавіші Shift+F3. Програма видасть запит на підтвердження вашого наміри, після чого почне перевіряти весь список послуг і видаляти які використовуються. Список віддалених послуг буде вивантажені в файл ім'я, якого програма повідомить, після роботи. За бажання від цього файла можна відновити всі віддалені послуги, використовуючи стандартну процедуру бази даних для завантаження даних із файлів в таблицю.

Знайти потрібну послугу (F4).

Режим служить до швидшого пошуку потрібної послуги. Після натискання клавіші F4, у нижній частині екрана з'явитися запит:

-------------------------------
| Введіть найменування послуги |
|                             |
-------------------------------

Оператор повинен набрати 3 чи 4 (жило якнайбільше) літери з найменування послуги й тицьнути на "Enter". Програма перегляне всі послуги і тоді як найменуванні якогось із них зустрінеться введена комбінація символів (на початку, середині або кінець найменування), вона покаже їх у екран. У якій регістрі запровадити зразок (маленькими чи великими літерами) немає значення. Чим більший зразок на допомогу пошуку тим більша вірогідність, що ви помилитеся у традиційному наборі і яскрава програма не знайде те, що вам потрібно. Намагайтеся вводити корінь слова, оскільки початок і кінцівка слова можуть бути різними за однакової сенсовому значенні.

Роздрукувати список послуг (F5).

Після натискання клавіші F5, програма вивантажити список послуг у файл, й з'явитися меню роботи з файлом роздруківки, що дозволить вам роздрукувати файл.

Стати на потрібний код послуги (F6).

Цей режим застосовується коли ви точно знаєте код послуги який вам потрібен. Після натискання клавіші F6 на екрані з'явитися запит:

---------------------
|Введіть код послуги |
|                   |
---------------------

Введіть потрібний вам код і натисніть "Enter. Програма встановить підсвічування рядки на потрібний вам код чи повідомить що таке коду у списку немає.

Заміна одного коду послуги в інший (Shift+F6).

Цей режим застосовується якщо оператори запровадили один, і тугіше послуги кілька разів під різними кодами.

Перегляд певної групи послуги (F9).

На екрані з'явитися меню:

--------------------------------------------
|Введіть код чи найменування групи послуги|
|                                          |
--------------------------------------------

Якщо ви знаєте код потрібної вам групи (повинен бути цифровим), введіть його й натиснімо "Enter". Якщо відразу натиснете "Enter", то програма піде на режим роботи з списком груп послуг телефону й установивши підсвічування на потрібну групу і натиснувши "Enter", ви виберете те, що ви повинні.

Після цього програма показуватиме лише ті послуги належать до обраної вами групі.

Для скасування перегляду за групою натисніть клавіші F9, F10.

Введення і коригування переліку підрозділів.

Після входу у цей режим програма покаже записи переліку якщо вони або видасть повідомлення про їхнє відсутності. У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис Sh+F2 корект. F3 видалити F4 пошук F5 роздр. F10 вихід

F1 : - отримання підказки;

F2 : - введення нової записи;

  • : - введення нової записи;

Shift+F2 : - коригування обраної записи;

F3 : - видалення обраної записи;

F4 : - пошук записів мають введену оператором ланцюжок символів в найменуванні;

F5 : - роздрукувати перелік.

F10 : - вихід.

Введення нової запису і коригування (F2,Shift+F2).

Для введення нової записи натисніть клавішу F2. Для коригування вже введеної записи встановіть підсвічування рядки на потрібну запис, натисніть клавішу Shift і утримуючи їх у натисненому стані натисніть клавишу F2. У обох випадках на екрані з'явитися меню:

----------------------------------
|Код приходу...... |
|Найменування..... |
|Вигляд операції.....поза |
|Рахунок............. |
----------------------------------
F2/+ записати. F10 вихід

Введіть код і найменування. Натисканням клавіші F2 чи "+" запишіть дані. При введення нової операції програма заповнює третій реквізит літерами "Зовнішня", це що операція із зовнішня. Оператор за необхідності може прооперувати "Внутрішня". внутрішня. Якщо операція зовнішня, це що послуга приходить із поза. Якщо послуга надається всіредині організації, це внутрішня операція.

Реквізит рахунок, це рахунок обліку операції. У цій рахунку програма вираховуватиме сальдо, коли ви замовите роздруківку документа послуги з урахуванням сальдо.

Видалення записи (F3).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натиснімо клавішу F3. Програма перед видаленням перевірить чи немає з цим кодом введеної інформації. Якщо такий інформації не введено, запис буде видалена.

Пошук потрібних записів (F4).

Оператор може шукати потрібні їй записи скануючи по списку угору й униз, і може поставити чепочку символів з найменування і яскрава програма знайде всі записи мають задану ланцюжок символів. Треба лише натиснути клавішу F4. На екрані з'явитися запит:

----------------------------
|Введіть зразок на допомогу пошуку|
|                          |
----------------------------
F10 вихід

Введіть кілька символів (що менше краще) з найменування і натиснімо Enter. На екрані залишаться лише рядки мають поставлене зразок в найменуванні (де б перебував, на початку, середині або кінець рядки) чи програма повідомить про тому, що таких рядків немає. Для скасування режиму пошуку знову натиснімо F4 і щось вводячи Enter. Намагайтеся вводити на допомогу пошуку коріння слів оскільки початок і закінчення не може змінюватися, а ви знаєте точно як він введено. Будете ви вводити зразок на допомогу пошуку великими чи малими літерами має значення, програма покаже всі рядки мають введену чепочку символів незалежно від цього якими літерами (великими чи малими) вони запроваджені.

Роздрукувати список (F5).

Після натискання клавіші F5 програма зробить роздруківку списку та повідомить ім'я файла куди вивантажений цей перелік. Ви зможете за бажання його роздрукувати.

Можливий список операцій:

------------------------------------------------
|Код| Найменування операції    |Вигляд операції
------------------------------------------------
 СУ  Будівельні послуги         Поза
 ОУП Надання послуги підрозділу Вну

Введення і коригування переліку витрат.

Після входу у цей режим програма покаже записи переліку якщо вони або видасть повідомлення про їхнє відсутності. У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис Sh+F2 корект. F3 видалити F4 пошук F5 роздр. F10 вихід

F1 : - отримання підказки;

F2 : - введення нової записи;

+ : - введення нової записи;

Shift+F2 : - коригування обраної записи;

F3 : - видалення обраної записи;

F4 : - пошук записів мають введену оператором ланцюжок символів в найменуванні;

F5 : - роздрукувати перелік.

F10 : - вихід.

Введення нової запису і коригування (F2,Shift+F2).

Для введення нової записи натисніть клавішу F2. Для коригування вже введеної записи встановіть підсвічування рядки на потрібну запис, натисніть клавішу Shift і утримуючи їх у натисненому стані натиснімо клавишу F2. У обох випадках на екрані з'явитися меню:

----------------------------------
|Код витрати... |
|Найменування.. |
|Вигляд операції.. |
|Рахунок............. |
----------------------------------
F2/+ записати F10 вихід

Введіть код і найменування. Натисканням клавіші F2 чи "+" запишіть дані. При введення нової операції програма заповнює третій реквізит літерами "Зовнішня", це що операція із зовнішня. Оператор за необхідності може прооперувати "Внутрішня". внутрішня. Якщо операція зовнішня, це що послуга приходить із поза. Якщо послуга надається всіредині організації, це внутрішня операція.

Реквізит рахунок, це рахунок обліку операції. У цій рахунку програма вираховуватиме сальдо, коли ви замовите роздруківку документа послуги з урахуванням сальдо.

Видалення записи (F3).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натиснімо клавішу F3. Програма перед видаленням перевірить чи немає з цим кодом введеної інформації. Якщо такий інформації не введено, запис буде видалена.

Пошук потрібних записів (F4).

Оператор може шукати потрібні їй записи скануючи по списку угору й униз, і може поставити чепочку символів з найменування і яскрава програма знайде всі записи мають задану ланцюжок символів. Треба лише натиснути клавішу F4. На екрані з'явитися запит:

----------------------------
|Введіть зразок на допомогу пошуку|
|                          |
----------------------------
F10 вихід

Введіть кілька символів (що менше краще) з найменування і натиснімо Enter. На екрані залишаться лише рядки мають поставлене зразок в найменуванні (де б перебував, на початку, середині або кінець рядки) чи програма повідомить про тому, що таких рядків немає. Для скасування режиму пошуку знову натисніть F4 і щось вводячи Enter. Намагайтеся вводити на допомогу пошуку коріння слів оскільки початок і закінчення не може змінюватися, а ви знаєте точно як він введено. Будете ви вводити зразок на допомогу пошуку великими чи малими літерами має значення, програма покаже всі рядки мають введену чепочку символів незалежно від цього якими літерами (великими чи малими) вони запроваджені.

Роздрукувати список (F5).

Після натискання клавіші F5 програма зробить роздруківку списку та повідомить ім'я файла куди вивантажений цей перелік. Ви зможете за бажання його роздрукувати.

Можливий список операцій:

------------------------------------------------
|Код| Найменування операції     |Вигляд операції
------------------------------------------------
 СУ  Будівельні послуги          Поза
 ОУП Надання послуги підрозділу  Вну

Введення і коригування переліку підрозділів.

Після входу у цей режим програма покаже записи переліку якщо вони або видасть повідомлення про їхнє відсутності. У частині екрана з'явитися рядок підказки:

F1 допомогу F2/+ запис Sh+F2 корект. F3 видалити F4 пошук F5 роздр. F10 вихід

F1 : - отримання підказки;

F2 : - введення нової записи;

  • : - введення нової записи;

Shift+F2 : - коригування обраної записи;

F3 : - видалення обраної записи;

F4 : - пошук записів мають введену оператором ланцюжок символів в найменуванні;

F5 : - роздрукувати перелік.

F10 : - вихід.

Введення нової запису і коригування (F2,Shift+F2).

Для введення нової записи натиснімо клавішу F2. Для коригування вже введеної записи встановіть підсвічування рядки на потрібну запис, натисніть клавішу Shift і утримуючи їх у натисненому стані натиснімо клавишу F2. У обох випадках на екрані з'явитися меню:

----------------------------------
|Код підрозділи..... |
|Найменування ......... |
----------------------------------
F2/+ записати F10 вихід

Введіть код і найменування. Натисканням клавіші F2 чи "+" запишіть дані. Код підрозділи може бути цифровим.

Видалення записи (F3).

Встановіть підсвічування рядки на потрібну запис і натисніть клавішу F3. Програма перед видаленням перевірить чи немає з цим кодом введеної інформації. Якщо такий інформації не введено, запис буде видалена.

Пошук потрібних записів (F4).

Оператор може шукати потрібні їй записи скануючи по списку угору й униз, і може поставити чепочку символів з найменування і яскрава програма знайде всі записи мають задану ланцюжок символів. Треба лише натиснути клавішу F4. На екрані з'явитися запит:

----------------------------
|Введіть зразок на допомогу пошуку|
|                          |
----------------------------
F10 вихід

Введіть кілька символів (що менше краще) з найменування і натиснімо Enter. На екрані залишаться лише рядки мають поставлене зразок в найменуванні (де б перебував, на початку, середині або кінець рядки) чи програма повідомить про тому, що таких рядків немає. Для скасування режиму пошуку знову натисніть F4 і щось вводячи Enter. Намагайтеся вводити на допомогу пошуку коріння слів оскільки початок і закінчення не може змінюватися, а ви знаєте точно як він введено. Будете ви вводити зразок на допомогу пошуку великими чи малими літерами має значення, програма покаже всі рядки мають введену чепочку символів незалежно від цього якими літерами (великими чи малими) вони запроваджені.

Роздрукувати список (F5).

Після натискання клавіші F5 програма зробить роздруківку списку та повідомить ім'я файла куди вивантажений цей перелік. Ви зможете за бажання його роздрукувати.

Роздрук звітів.

Після входу у цей режим на екрані з'явиться меню:

---------------------------------------------------------
|Роздрукувати рух послуг. |
|Роздрукувати список документів. |
|Роздрукувати реєстр проводок за видами операцій. |
|Роздрукувати список років які введена інформація.|
|Вихід. |
---------------------------------------------------------

Режим "Роздрукувати рух послуг." дозволяє роздрукувати всі послуги отримані/надані будь-яку період часу.

Режим "Роздрукувати список документів." дозволяє роздрукувати список документів будь-яку період часу з сортуванням дат чи з номерам зростання документів.

Режим "Роздрукувати реєстр проводок за видами операцій." дозволяє роздрукувати реєстр проводок виконаних до запровадженим документам за операціями будь-яку період відсортований по кодам контрагентів.

Режим "Роздрукувати список років які введена інформація." дозволяє їм отримати інформацію почому років введена інформація до бази даних. Це необхідне прийняття рішення які роки вже можна видалити дані з метою зменшення обсягу бази даних.

Роздрукувати рух послуг.

Ця форма звіту дозволяє звірити всі здобуття влади та надання послуг будь-яку період.

Після входу в режим на екрані з'явитися меню:

----------------------------------------
|Дата початку.......... |
|Дата кінця........... |
|Підрозділ.(,,)... |
|Контрагент...(,,).... |
|Група.......(,,).... |
|Код операції (,,).... |
|Код услугиа..(,,/*).. |
|Приход/расход (+/-).. |
|Набір операцій....... |
|Рахунки обліку (,,)..... |
----------------------------------------
F1 допомогу F2/+ розпочати розрахунок F3 реквізити F4 очистити F10 вихід.

Обов'язковою заповнення є лише перший реквізит. Якщо другий реквізит не заповнений, то програма буде вважати, що час кінця дорівнює закінчення місяці, який був зазначений у першому реквізиті.

По не запровадженим реквізитам пошук не проводять. Так наприклад а то й запроваджено реквізит "Підрозділ" це отже, що вам потрібні усі підрозділи. Теж саме стосується і решти реквізитам.

Значок (,,) означає, що оператор має можливість запровадити кілька реквізитів на допомогу пошуку вказавши їх крізь кому.

Якщо оператор - не пам'ятає коду потрібних йому реквізитів, він може переглянути списки потрібних йому реквізитів натиснувши клавішу F3. Після натискання цієї клавіші на екрані з'явитися меню для вибору перегляду потрібного списку реквізитів. Якщо під час перегляду списку оператор натисне клавішу Enter, то код у якому була підсвічування рядки буде введено в меню. За умови повторного виборі з того ж списку реквізит буде введено в меню через кому.

Якщо оператор ввійшов до списку кодів послуг де він клавіш "Insert" зазначив цікаві для його послуги, йому у реквізит "Код послуги" запровадити символ "*" у тому, щоб програма зробила звіт відповідно до відзначеним списком послуг.

Програма запам'ятовує якось запроваджені реквізити в меню і при повторному вході у цей режим в меню будуть вже запроваджені реквізити від попереднього розрахунку. Оператор може відразу запустити розрахунок якщо його весь влаштовує, змінити які небудь реквізити чи цілком очистити меню натисканням клавіші F4 і введення нові реквізити.

Для запуску розрахунку потрібно натиснути клавішу F2 чи "+". Після закінчення розрахунку програма сформує замовлений вами звіт і вивантажити роздруківку в файл ім'я якого вам повідомить. Далі з'явиться меню роботи з файлом роздруківки з допомогою чого ви зможете переглянути чи роздрукувати файл.

Роздрукувати список документів.

Цей режим дозволяє їм отримати перелік документів, введених до бази даних будь-яку період. Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

-----------------------------------
|Дата початку........... |
|Дата кінця............ |
|Код операції.(,,-).... |
|Код контрагента.(,,-). |
|Код підрозділи (,,) |
|Приход/расход (+/-)... |
-----------------------------------
F1 допомогу F2/+ розпочати пошук F3 пошук реквізитів F4 очистити меню F10 вихід

Обов'язковою заповнення є лише перший реквізит. Якщо другий реквізит не заповнений, то програма буде вважати, що час кінця дорівнює закінчення місяці, який був зазначений у першому реквізиті. Оператор може запровадити кілька кодів реквізитів на допомогу пошуку через кому.

По не запровадженим реквізитам пошук не проводять. Так наприклад а то й запроваджено реквізит "Склад" це отже, що вам потрібні всі склади. Теж саме стосується і решти реквізитам.

Якщо оператор - не пам'ятає потрібних йому кодів, він може натиснути клавішу F3 для перегляду списку потрібних йому кодів операції, контрагентів чи підрозділів. Якщо оператор перебувають у списку кодів натисне клавишу Enter то програма запровадить код на якому перебувала підсвічування рядки у меню пошуку. За умови повторного виборі коду з того ж списку він введений у правове меню через кому.

Якщо оператор перед реквізитом поставить знак "-", то програма буде вважати, що потрібно знайти реквізити виключаючи лише введений.

Програма запам'ятовує якось запроваджені реквізити в меню і при повторному вході у цей режим в меню будуть вже запроваджені реквізити від попереднього розрахунку. Оператор може відразу запустити розрахунок якщо його весь влаштовує, змінити які небудь реквізити чи цілком очистити меню натисканням клавіші F4 і введення нові реквізити.

Після заповнення меню натисніть клавішу F2 чи + . На екрані з'явитися таке меню:

----------------------------------------------
|Сортування дат. |
|Сортування по зростанню номерів накладних.|
|Вихід. |
----------------------------------------------

Виберіть з яким сортуванням вам потрібна роздруківка. Наступне меню:

-------------------------------------
|Тільки підтверджені документи. |
|Тільки підтверджені документи.|
|Усі. |
|Вихід. |
-------------------------------------

Після закінчення розрахунку програма сформує замовлений вами звіт і вивантажити роздруківки в файли чиї імена вам повідомить. Далі з'явиться меню роботи з файлом роздруківки, з допомогою чого ви зможете переглянути чи роздрукувати файли.

У першому файлі буде список документів, у другому файлі всі документи будуть роздруковані.

Роздрукувати реєстр проводок за видами операцій.

Після входу у цей режим на екрані з'явитися меню:

----------------------------------
|Дата початку........... |
|Дата кінця............ |
|Підрозділ...(,,).. |
|Код контрагента.(,,).. |
|Приход/расход..(+/-).. |
|Код операції....(,,).. |
|Рахунок..(,,)............ |
|Набір операцій........ |
----------------------------------
F1 допомога F2/+ розпочати розрах. F3 реквізити F4 очистити F10-вихід.

Обов'язковою заповнення є лише перший реквізит. Якщо другий реквізит не заповнений, то програма буде вважати, що час кінця дорівнює останнього дня місяці, який був зазначений у першому реквізиті. Інші реквізити заповнюються по необхідності.

По не запровадженим реквізитам пошук не проводять. Так наприклад а то й запроваджено реквізит "Склад" це отже, що вам потрібні всі склади. Теж саме стосується і решти реквізитам.

Оператор має можливість запровадити кілька реквізитів на допомогу пошуку вказавши їх крізь кому.

Якщо оператор - не пам'ятає коду потрібних йому реквізитів, він може переглянути списки потрібних йому реквізитів натиснувши клавішу F3. Після натискання цієї клавіші на екрані з'явитися меню для вибору перегляду потрібного списку реквізитів. Якщо під час перегляду списку оператор натисне клавішу Enter, то код у якому була підсвічування рядки буде введено в меню. За умови повторного виборі з того ж списку реквізит буде введено в меню через кому.

Програма запам'ятовує якось запроваджені реквізити в меню і при повторному вході у цей режим в меню будуть вже запроваджені реквізити від попереднього розрахунку. Оператор може відразу запустити розрахунок якщо його весь влаштовує, змінити які небудь реквізити чи цілком очистити меню натисканням клавіші F4 і введення нові реквізити.

Після закінчення розрахунку програма сформує замовлений вами звіт і вивантажити роздруківку в файл ім'я якого вам повідомить. Далі з'явиться меню роботи з файлом роздруківки з допомогою чого ви зможете переглянути чи роздрукувати файл.