Взаємодія з мишкою
Щойно ви дізналися, як одержати натиснену клавішу, давайте зробимо те саме із мишкою. Як правило, кожний користувацький інтерфейс надає можливість взаємодії з обома, клавіатурою та мишкою.
Основи
До того, як ви приступите до чого-небудь, події, які ви хочете отримати, необхідно увімкнути за допомогою mousemask().
mousemask( mmask_t нова-маска, /* The events you want to listen to */
mmask_t *стара-маска) /* The old events mask */
Перший параметр вищенаведеної функції являється бітовою маскою подій, які ви очікуєте. Типово, всі події вимкнено. Бітова маска ALL_MOUSE_EVENTS дозволить отримати всі події, пов'язані із мишкою.
Наступне, це таблиця всіх бітових масок подій:
Назва | Опис |
---|---|
BUTTON1_PRESSED | натиск кнопки 1 |
BUTTON1_RELEASED | звільнення кнопки 1 |
BUTTON1_CLICKED | натиск із звільненням кнопки 1 |
BUTTON1_DOUBLE_CLICKED | подвійний натиск із звільненням кнопки 1 |
BUTTON1_TRIPLE_CLICKED | потрійний натиск із звільненням кнопки 1 |
BUTTON2_PRESSED | натиск кнопки 2 |
BUTTON2_RELEASED | звільнення кнопки 2 |
BUTTON2_CLICKED | натиск із звільненням кнопки 2 |
BUTTON2_DOUBLE_CLICKED | подвійний натиск із звільненням кнопки 2 |
BUTTON2_TRIPLE_CLICKED | потрійний натиск із звільненням кнопки 2 |
BUTTON3_PRESSED | натиск кнопки 3 |
BUTTON3_RELEASED | звільнення кнопки 3 |
BUTTON3_CLICKED | натиск із звільненням кнопки 3 |
BUTTON3_DOUBLE_CLICKED | подвійний натиск із звільненням кнопки 3 |
BUTTON3_TRIPLE_CLICKED | потрійний натиск із звільненням кнопки 3 |
BUTTON4_PRESSED | натиск кнопки 4 |
BUTTON4_RELEASED | звільнення кнопки 4 |
BUTTON4_CLICKED | натиск із звільненням кнопки 4 |
BUTTON4_DOUBLE_CLICKED | подвійний натиск із звільненням кнопки 4 |
BUTTON4_TRIPLE_CLICKED | потрійний натиск із звільненням кнопки 4 |
BUTTON_SHIFT | притиснуто shift під час зміни стану кнопки |
BUTTON_CTRL | притиснуто control під час зміни стану кнопки |
BUTTON_ALT | притиснуто alt під час зміни стану кнопки |
ALL_MOUSE_EVENTS | повідомляти про всі зміни стану кнопок |
REPORT_MOUSE_POSITION | повідомляти про пересування мишки |
Уловлювання подій
Після того як дозволено клас дій мишки, функції класу getch() повертатимуть KEY_MOUSE кожного разу, як станеться якась подія, пов'язана з мишкою. Цю подію можна вловити за допомогою getmouse().
Код виглядатиме приблизно як наступне:
MEVENT event;
ch = getch();
if(ch == KEY_MOUSE)
if(getmouse(&event) == OK)
. /* Певна реакція на подію */
.
.
getmouse() повертає подію як, наданий функції, покажчик. Це структура, яка містить
typedef struct
{
short id; /* ID, щоб розрізнити різні мишки */
int x, y, z; /* координати події */
mmask_t bstate; /* біти стану кнопки */
}
Основною змінною, в якій ми зацікавлені, є bstate. Вона вказує стан кнопки мишки.
Після цього, завдяки кодові, як от це слідує, ми можемо дізнатися, що ж сталося.
if (event.bstate & BUTTON1_PRESSED)
printw("Left Button Pressed");
Складання всіх частин докупи
В основному, саме з цього складається взаємодія з мишкою. Тепер, давайте створемо те саме меню, і додамо взаємодію з мишкою. Для спрощення, обробку клавіш скасовано.
Приклад 11. Доступ до меню за допомогою мишки!
#include <ncurses.h>
#define WIDTH 30
#define HEIGHT 10
int startx = 0;
int starty = 0;
char *choices[] = { "Choice 1",
"Choice 2",
"Choice 3",
"Choice 4",
"Exit",
};
int n_choices = sizeof(choices) / sizeof(char *);
void print_menu(WINDOW *menu_win, int highlight);
void report_choice(int mouse_x, int mouse_y, int *p_choice);
int main()
{
int c, choice = 0;
WINDOW *menu_win;
MEVENT event;
/* Initialize curses */
initscr();
clear();
noecho();
cbreak(); //Line buffering disabled. pass on everything
/* Try to put the window in the middle of screen */
startx = (80 - WIDTH) / 2;
starty = (24 - HEIGHT) / 2;
attron(A_REVERSE);
mvprintw(23, 1, "Click on Exit to quit (Works best in a virtual console)");
refresh();
attroff(A_REVERSE);
/* Print the menu for the first time */
menu_win = newwin(HEIGHT, WIDTH, starty, startx);
print_menu(menu_win, 1);
/* Get all the mouse events */
mousemask(ALL_MOUSE_EVENTS, NULL);
while(1)
{
c = wgetch(menu_win);
switch(c) {
case KEY_MOUSE:
if(getmouse(&event) == OK) {
/* When the user clicks left mouse button */
if(event.bstate & BUTTON1_PRESSED) {
report_choice(event.x + 1, event.y + 1, &choice);
if(choice == -1) //Exit chosen
goto end;
mvprintw(22, 1, "Choice made is : %d String Chosen is \"%10s\"",
choice, choices[choice-1]);
refresh();
}
}
print_menu(menu_win, choice);
break;
}
}
end:
endwin();
return 0;
}
void print_menu(WINDOW *menu_win, int highlight)
{
int x, y, i;
x = 2;
y = 2;
box(menu_win, 0, 0);
for (i = 0; i < n_choices; ++i) {
if(highlight == i + 1) {
wattron(menu_win, A_REVERSE);
mvwprintw(menu_win, y, x, "%s", choices[i]);
wattroff(menu_win, A_REVERSE);
} else
mvwprintw(menu_win, y, x, "%s", choices[i]);
++y;
}
wrefresh(menu_win);
}
/* Report the choice according to mouse position */
void report_choice(int mouse_x, int mouse_y, int *p_choice)
{
int i,j, choice;
i = startx + 2;
j = starty + 3;
for (choice = 0; choice < n_choices; ++choice)
if(mouse_y == j + choice && mouse_x >= i
&& mouse_x <= i + strlen(choices[choice])) {
if(choice == n_choices - 1)
*p_choice = -1;
else
*p_choice = choice + 1;
break;
}
}
Різноманітні функції
Функції mouse_trafo() та wmouse_trafo() можуть застосовуватися для переведення координат мишки на координати, пов'язані з екраном, і навпаки. Дивіться ?curs mouse(3X) щодо подробиць.
Функція mouseinterval() встановлює максимальний час (у тисячних секунди), що може минути між натиском і звільненням кнопки мишки, щоб це вважалося клацанням. Функція повертає як значення попередній інтервал. Стандартним є одна п'ята секунди.