Взаємодія з мишкою

Щойно ви дізналися, як одержати натиснену клавішу, давайте зробимо те саме із мишкою. Як правило, кожний користувацький інтерфейс надає можливість взаємодії з обома, клавіатурою та мишкою.

Основи

До того, як ви приступите до чого-небудь, події, які ви хочете отримати, необхідно увімкнути за допомогою mousemask().

mousemask(  mmask_t нова-маска,    /* The events you want to listen to */
            mmask_t *стара-маска)    /* The old events mask                */

Перший параметр вищенаведеної функції являється бітовою маскою подій, які ви очікуєте. Типово, всі події вимкнено. Бітова маска ALL_MOUSE_EVENTS дозволить отримати всі події, пов'язані із мишкою.

Наступне, це таблиця всіх бітових масок подій:

Назва Опис
BUTTON1_PRESSED натиск кнопки 1
BUTTON1_RELEASED звільнення кнопки 1
BUTTON1_CLICKED натиск із звільненням кнопки 1
BUTTON1_DOUBLE_CLICKED подвійний натиск із звільненням кнопки 1
BUTTON1_TRIPLE_CLICKED потрійний натиск із звільненням кнопки 1
BUTTON2_PRESSED натиск кнопки 2
BUTTON2_RELEASED звільнення кнопки 2
BUTTON2_CLICKED натиск із звільненням кнопки 2
BUTTON2_DOUBLE_CLICKED подвійний натиск із звільненням кнопки 2
BUTTON2_TRIPLE_CLICKED потрійний натиск із звільненням кнопки 2
BUTTON3_PRESSED натиск кнопки 3
BUTTON3_RELEASED звільнення кнопки 3
BUTTON3_CLICKED натиск із звільненням кнопки 3
BUTTON3_DOUBLE_CLICKED подвійний натиск із звільненням кнопки 3
BUTTON3_TRIPLE_CLICKED потрійний натиск із звільненням кнопки 3
BUTTON4_PRESSED натиск кнопки 4
BUTTON4_RELEASED звільнення кнопки 4
BUTTON4_CLICKED натиск із звільненням кнопки 4
BUTTON4_DOUBLE_CLICKED подвійний натиск із звільненням кнопки 4
BUTTON4_TRIPLE_CLICKED потрійний натиск із звільненням кнопки 4
BUTTON_SHIFT притиснуто shift під час зміни стану кнопки
BUTTON_CTRL притиснуто control під час зміни стану кнопки
BUTTON_ALT притиснуто alt під час зміни стану кнопки
ALL_MOUSE_EVENTS повідомляти про всі зміни стану кнопок
REPORT_MOUSE_POSITION повідомляти про пересування мишки

Уловлювання подій

Після того як дозволено клас дій мишки, функції класу getch() повертатимуть KEY_MOUSE кожного разу, як станеться якась подія, пов'язана з мишкою. Цю подію можна вловити за допомогою getmouse().

Код виглядатиме приблизно як наступне:

MEVENT event;

ch = getch();
if(ch == KEY_MOUSE)
    if(getmouse(&event) == OK)
        .    /* Певна реакція на подію */
        .
        .

getmouse() повертає подію як, наданий функції, покажчик. Це структура, яка містить

typedef struct
{
    short id;         /* ID, щоб розрізнити різні мишки */
    int x, y, z;      /* координати події */
    mmask_t bstate;   /* біти стану кнопки */
}

Основною змінною, в якій ми зацікавлені, є bstate. Вона вказує стан кнопки мишки.

Після цього, завдяки кодові, як от це слідує, ми можемо дізнатися, що ж сталося.

if (event.bstate & BUTTON1_PRESSED)
    printw("Left Button Pressed");

Складання всіх частин докупи

В основному, саме з цього складається взаємодія з мишкою. Тепер, давайте створемо те саме меню, і додамо взаємодію з мишкою. Для спрощення, обробку клавіш скасовано.

Приклад 11. Доступ до меню за допомогою мишки!

#include <ncurses.h>

#define WIDTH 30
#define HEIGHT 10

int startx = 0;
int starty = 0;

char *choices[] = { "Choice 1",
                    "Choice 2",
                    "Choice 3",
                    "Choice 4",
                    "Exit",
                  };

int n_choices = sizeof(choices) / sizeof(char *);

void print_menu(WINDOW *menu_win, int highlight);
void report_choice(int mouse_x, int mouse_y, int *p_choice);

int main()
{       
    int c, choice = 0;
    WINDOW *menu_win;
    MEVENT event;

    /* Initialize curses */
    initscr();
    clear();
    noecho();
    cbreak();       //Line buffering disabled. pass on everything

    /* Try to put the window in the middle of screen */
    startx = (80 - WIDTH) / 2;
    starty = (24 - HEIGHT) / 2;

    attron(A_REVERSE);
    mvprintw(23, 1, "Click on Exit to quit (Works best in a virtual console)");
    refresh();
    attroff(A_REVERSE);

    /* Print the menu for the first time */
    menu_win = newwin(HEIGHT, WIDTH, starty, startx);
    print_menu(menu_win, 1);
    /* Get all the mouse events */
    mousemask(ALL_MOUSE_EVENTS, NULL);

    while(1)
    {       
        c = wgetch(menu_win);
        switch(c) {
            case KEY_MOUSE:
                if(getmouse(&event) == OK) {       
                /* When the user clicks left mouse button */
                    if(event.bstate & BUTTON1_PRESSED) {       
                        report_choice(event.x + 1, event.y + 1, &choice);
                        if(choice == -1) //Exit chosen
                            goto end;
                        mvprintw(22, 1, "Choice made is : %d String Chosen is \"%10s\"", 
                                 choice, choices[choice-1]);
                        refresh();
                    }
                }
                print_menu(menu_win, choice);
                break;
        }
    }
end:
    endwin();
    return 0;
}

void print_menu(WINDOW *menu_win, int highlight)
{
    int x, y, i;

    x = 2;
    y = 2;
    box(menu_win, 0, 0);
    for (i = 0; i < n_choices; ++i) {       
        if(highlight == i + 1) {       
            wattron(menu_win, A_REVERSE);
            mvwprintw(menu_win, y, x, "%s", choices[i]);
            wattroff(menu_win, A_REVERSE);
        } else
            mvwprintw(menu_win, y, x, "%s", choices[i]);
        ++y;
    }
    wrefresh(menu_win);
}

/* Report the choice according to mouse position */
void report_choice(int mouse_x, int mouse_y, int *p_choice)
{       
    int i,j, choice;

    i = startx + 2;
    j = starty + 3;

    for (choice = 0; choice < n_choices; ++choice)
        if(mouse_y == j + choice && mouse_x >= i 
           && mouse_x <= i + strlen(choices[choice])) {       
            if(choice == n_choices - 1)
                *p_choice = -1;
            else
                *p_choice = choice + 1;
            break;
        }
}

Різноманітні функції

Функції mouse_trafo() та wmouse_trafo() можуть застосовуватися для переведення координат мишки на координати, пов'язані з екраном, і навпаки. Дивіться ?curs mouse(3X) щодо подробиць.

Функція mouseinterval() встановлює максимальний час (у тисячних секунди), що може минути між натиском і звільненням кнопки мишки, щоб це вважалося клацанням. Функція повертає як значення попередній інтервал. Стандартним є одна п'ята секунди.